triko h&m   |   sukně vinted   |   kabelka mumray   |   boty vagabond



rčení praví, za vším hledej ženu. nepodobá se však ono hledání mnohdy spíše honu na čarodějnice? třebaže současné snahy o genderovou rovnost rezonují společností napříč světadíly silněji než kdy dřív (slyšeli jste kupříkladu o tomto seriálu?), je třeba přestat si mazat med kolem huby. ono se toho od padesátých let zase tolik nezměnilo. vymanit se ze šablony patriarchátu, jenž v představách o spořádané rodině u většiny populace stále ještě dominuje, vyžaduje značné úsilí - a to ze strany obou pohlaví. slepě házet vinu pouze na "pány tvorstva" nemá s řešením pranic společného. stejně tak je zoufale málo zavrhnout podprsenku, nahodit angažovaný výraz bojovnice za ženská práva a svůj postoj zpečetit na IG fotkou v triku s nápisem a knížkou v ruce. dříve, než nařkneme naše protějšky ze seximu, soustřeďme pozornost primárně na sebe. nejsme to právě my, kdo zcela pasivně přijímá roli, do níž nás po staletí stylizovala společnost? budu upřímná. mužské plemeno ve mně vzbuzuje značnou nedůvěru. odjakživa jsem měla před očima, že je ženám ubližováno, že žena je odsouzena k tomu mlčky a s pokorou přijímat všechny rány osudu, neboť přeci žena musí umět trpěti. vzbuzovalo to ve mně vztek a nepochopení tehdy, stejně jako dnes. snad právě proto jsem na tyto věci citlivější, vnímavější, chodím s ušima nastraženýma (abych mohla odposlouchávat cizí rozhovory) a očima dokořán. dost možná si ťukáte na čelo, v kterém že to století jsem se zasekla. tak schválně. k vystřízlivění mnohdy plně postačí jediná cesta tramvají nebo procházka městem. jen za poslední dobu jsem byla svědkem několika ponižování a nechutných chlapských řečí o svých partnerkách! uvědomme si však, že to je jen špička ledovce a nikdo z nás nemá ponětí, co se skutečně odehrává za zavřenými dveřmi! .. neboť jak se k věci vyjádřila sama Helena Skálová, ředitelka Gender Studies, v ČR ani v roce 2o17 nemáme faktickou rovnost mezi muži a ženami. 


pées - když už jsem se dotkla motivu střetu ženského světa s mužským, poslední dva večery jsem zasvětila Oklamanému. zatímco starší verze z 1971 měla spád a zanechala ve mě řekněme hluboký dojem, Coppolino uhlazené pojetí mě na zadek rozhodně neposadilo (nuda je to správné slovo). a nezachránila to ani výborná kamera, ani přehlídka bezchybných holywoodských tváří, ani fantastické záběry nadpozemsky krásné krajiny (stromy ♥)


pépées - z poslední návštěvy Bratislavy jsem si přivezla tématické čtivo (kuk a kuk), jímž hodlám prokládat Klímovo Milostné léto.

jakou knížku jste si naposledy pořídili vy? 
a co říkáte na novou Coppolu?

Komentáře

  1. Máš krásnou barvičku vlasů a i outfit se mi moc líbí. Článek je zajímavý, k zamyšlení. BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
  2. Velmi souhlasím s posledními odstavci (tedy, Oklamaného od S.Coppoly jsem neviděla, takže zde ti nemůžu oponovat, ani s tebou souhlasit), jen přímo nesouhlasím s tím, abychom jako ženy začínaly od sebe. Nevím, na tohle sebemrskačství jsem už nějak...alergická. Ale třeba jsem to jen špatně pochopila, nebo jsem dnes přečetla moc naprosto DEBILNÍCH sexistických článků, uf :D.
    Každopádně se mi strašně líbí ta kabelka od mumray, kolik se do ní vleze věcí? Sháním kabelku vhodnou i do města, potažmo do školy, kam si můžu poskládat pití, notýsek, tužky, bla bla a tak a tahle je na první pohled fakt hezká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. - kotatko, kabelka je tak akorat, prekvapime se vejde i ma giganticka penezenka, ktera vzdy zaujima 9o procent prostoru :D nafukovaci tedy neni, ale v pripade, ze mas (coz urcite mas) mensi penezenku nez-li ja, vejde se i piticko. jinak tahle je z jedny strany chlupata a z druhy kozenkova .)

      Vymazat
  3. Pěkný outfit. Moc nechápu, proč nepíšete velká písmena na začátku věty?!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

- merci za zastaveni

Oblíbené příspěvky